سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

1

همه چیز زیر سر سلحشور است

بنده خدایی گفته بود اقدام بازیگرنمای کوچ کرده از وطن در برهنه شدن جلوی دوربین نتیجه صحبت‌های آقای سلحشور بوده است. اما ظاهراً تبعات صحبت‎های ایشان به همین جا ختم نشده و آقای سلحشور باید تاوان ماچ شدن یکی دیگر از بازیگران در جشنواره ای خارجی را هم برعهده بگیرد.

لذا بنده به شخصه از طرف ایشون از همه خانواده سینمای ایران (به خصوص برخی ها) معذرت خواهی کرده از ایشان عاجزانه می خواهم که دست از اعتراض بکشند؛ آقایان، خانم ها باور کنید حرف‌های این بنده خدا هم آن‌قدر راست نیست که برای نشان دادن اعتراض‌تان چوب حراج بزنید به شرف و ناموس‎تان ها! از ما گفتن بود.

رونوشت به آقای علی مطهری برای اینکه زین پس علاوه بر مناظره احمدی‌نژاد و موسوی، دلیل دیگری هم برای همه بدبختی های عالم داشته باشند!

 

 

2

چگونه بر ضد خودمان فعالیت کنیم

حالا که حرف از سینما شد، بد نیست اشاره ای هم داشته باشیم به مهم‌ترین اتفاق سینمایی این روزها یعنی افتخارات زیادی که آقای فرهادی کسب کرده اند، مانند افتخار کسب جایزه گلدن کلوپ، نامزد شدن برای اسکار، دست دادن به آنجلینا جولی، جازه گرفتن از مدونا و...! ما هم به سهم خودمان این افتخارات را به همه افراد خوشحال تبریک گفته و برای آنها آرزوی بوسیدن پای جنیفر لوپز را داریم.

امیدواریم روزی برسد که دوستان  دور از چشم همه سلحشورهای عالم بتوانند در مراسم اسکار لخت شده و به همه ماچ بدهند. ضمنا از آنجا که جدا شدن سیمین خانم از آقا نادر در سایه امکانات شدید دولتی بوده است (حتما می‌دانید که این فیلم بیشترین حمایت‎های دولتی را داشته است که) این افتخارات را به همه مسئولین سینمایی تبریک گفته و برای خودمان صبر جزیل خواستاریم!

 

 

3

جوانفکر... جوانفکر... درود به هوشمندی‌ات

در هفتخند قبلی نکته ای را درباره نیازسنجی آقای جوانفکر بیان کردیم. البته هنوز رسماً معلوم نشده است که نیاز مبرم ایشان به 110 سکه با نرخ دولتی مرتفع شد یا نه، اما ایشان در جدیدترین اظهارات خود نیز با اشاره به خانه‌نشینی آقای احمدی نژاد تاکید کرده اند که این کار کاملا هوش‌مندانه بوده است. البته ایشان علاوه بر این با پرده برداری از رازی سر به مُهر تاریخ جهان را به پیش و پس از این اظهار نظر تقسیم کردند. آقای جوانفکر اعلام کرده اند که مدت ماجرای مذکور 11 روز نبوده و هفت روز بوده است. خدا رو شکر، از این به بعد می‌تونیم شب‌ها راحت بخوابیم و دیگه هی فکر و خیال سراغ‌مون نیاد. آخه می‌دونید بین 11 روز و هفت روز چقدر فاصله است؟ آدم شاید تو 11 روز بعضی کارهای بد بد بکنه اما تو هفت روز که نمی‌شه! حتی واسه هفت روز نمی‌شه یه جوری طنز نوشت که عین تف برنگرده تو صورت خودمون!

 

 

4

باز هم چند روز دیگر ناقابل

حالا که حرف چند روز ناقابلی شد که آقای جوانفکر کشف کردند، بد نیست به چند روز ناقابل هم که آقای زاکانی فرموده اند، اشاره کنیم. برادر زاکانی طی سخنانی پس از اینکه سابقه روشن اعضای جبهه متحد در مبارزه با فتنه را بر شمرده اند، گفته اند: «فقط آقای باهنر می‌ماند که با تأخیر موضع گرفت ولی قبل از 9 دی این موضع را داشت و حتی(!) در اعتراضی که ما قبل از این روز(!) در مجلس انجام دادیم، مشارکت داشت.»

می بینید مشکلات چقدر راحت قابل حل است؟ اون که 11 روز نبود، هفت روز بود، این هم که اگرچه با وقفه ای همراه بود اما خب بالاخره بود دیگر. شما هم آن‌قدر به‌خاطر چند ماه اینور اونور مته به خشخاش نذارید. راستی اگر قرار بود کسی بر اساس موضع‌گیری توی فتنه مسئول تعیین نماینده برای مردم بشه، این آقایون بعد از چند نفر از مردم عادی و بسیجی ها و... قرار می‌گرفتند.

اما آقای زاکانی علاوه بر نکته فوق گفته اند: «آقای خاموشی گفته است من نماینده اسلام و مسلمین هستم». اما هرچه فکر کردیم دیدیم اسم شهردار تهران محمدباقر قالیباف است مگر اینکه در این مدت اسم‌شان را تغییر داده باشند، البته این احتمال هم وجود دارد که شخصا از تک تک مسلمانان برای نمایندگی در جبهه متحد اجازه گرفته باشند. البته جهت اطلاع عرض می‌کنم که ظاهرا حداقل بنده از قلم افتاده ام!

 

5

خانواده هاشمی کشاورزی می‌کند

آقای محسن هاشمی در مصاحبه با یک روزنامه فرموده اند که عمده درآمد خانواده هاشمی از کشاورزی است. در این مورد حرف بسیار است اما فقط بنده در اینجا به برخی از کارهایی که در کشاورزی مرسوم است، اشاره می‌کنم:

کشاورزها معمولاً زمین را شخم می زنند و بعد دانه می پاشند. البته آنها معمولا برای این‌کار گاوآهن را می بندند به موجود دیگری تا زمین‌شان را شخم بزند. آنها همچنین تعدادی مترسک هم علم می‌کنند تا کسی به املاک‌شان نزدیک نشود و یه وقت دانه‌های‌شان را نخورد. آنها ضمنا شب‌ها را برای آب‌یاری انتخاب می‌کنند تا هم هوا خنک باشد، هم اینکه کسی آنها را نبیند. نکته دیگر اینکه کشاورزان معمولا شش ماه سر زمین خودشان کار می‎کنند و شش ماه دیگر را می‌روند در شهر و یا حتی کشور دیگر (شما فرض کن مثلاً انگلیس!) برای کارهایی مثل سرکشی!

 

 

6

اندر تفاوت ساکت فتنه و حامی ساکت فتنه

همان‌طور که میدانید جبهه متحد اصولگرایی موفق شد آقایان کاتوزیان، مطهری و عباسپور را از لیست خود حذف کند. هم‌زمان با این اقدام شجاعانه، آقای باهنر از این سه نفر حمایت کرده و خواستار حضور آنها در لیست این جبهه شد. به نظر شما با توجه به اینکه آقای باهنر در لیست این جبهه قرار دارد، کدام گزینه درست است؟

الف) ساکت فتنه بودن بد است اما حامی ساکت فتنه بودن بد نیست.

ب) آدم یا باید ساکت فتنه را حذف کند یا حامی ساکت فتنه را، وگرنه جز چند نفر که کسی نمی ماند!

ج) انقلابی بودن هم حدی دارد، روی‌تان را زیاد نکنید.

د) اصلا فرض این مسئله غلط است چون کسی که خود ساکت فتنه بوده است، نمی تواند حامی ساکت فتنه هم باشد، مگر نگفته اند چون که صد آید نود هم پیش ماست!

 

 

7

 کلاس آموزش تبلیغات چی بودن

دست آخر اینکه جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور از آموزش‌ شیوه‌های صحیح تبلیغات به نامزدهای احراز صلاحیت‌شده در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. ما با عملیات فوق سری به بخشی از جزوه آموزشی این کلاس‌ها دست پیدا کرده ایم که در همین‌جا منتشر می‌کنیم:

-       نامزدها موظفند هنگام برگزاری جلسات شام و نهار از سالم بودن غذای سرو شده مطمئن شوند. برای جلوگیری از اصراف و تجمل، در ازای هر رأی می توان حداکثر دو پرس غذا سرو کرد.

-       جریان انحرافی اگر خواست بیش از یک میلیارد تومان برای هر کدام از نامزدهایش هزینه کند، باید قبلاً مراتب را به آقایان افشا کننده اطلاع دهد! این آقایان اعلام کرده اند که آمار جریان انحرافی را تا نامزدی یک میلیارد تومان دارند!

-       هرگونه موضع گیری علیه فتنه تنها در این انتخابات وجاهت دارد و در صورت تغییر کردن فضا در انتخابات های بعدی، این موضع گیری ها در کارنامه نامزدها ثبت نخواهد شد؛ ساکتین فتنه راحت فحش دهند!

محمرضاشهبازی - رجانیوز