سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محسن بغلانی، نویسنده کتاب‌های مجموعه «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا) با معرفی جلدهای سوم تا ششم این مجموعه که به تازگی منتشر شده‌اند، نام آن‌ها را به ترتیب «بابای مدرسه»، «پوریای ولی»، «محراب عشق» و «محرم» عنوان کرد. 

وی ویژگی‌های این چهار جلد را در تصویرگری کتاب‌ها و آوردن عکس شهید هر داستان و شخصیت شهیدانی که خاطرات‌شان آمده است دانست و افزود: در جلد 6 مجموعه «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» خاطراتی از کودکی و نوجوانی شهیده محبوبه دانش‌آشتیانی که در مبارزات انقلاب به شهادت رسیده و شهیده مریم فرهانیان، امدادگر جبهه‌های دفاع مقدس آمده است. جلد چهار نیز خاطره‌ای از شهیده مهری رزاق طلب، آموزگار شهید انقلاب اسلامی دارد. 

بغلانی، شهدای نام آشنایی که خاطرات‌شان در این مجلدات آمده،‌ شهیدان عباس بابایی، منصور ستاری، موسی کلاهدوز و ابراهیم هادی عنوان کرد و افزود: «بابای مدرسه» برگرفته از کودکی شهید بابایی است و «پوریای ولی» خاطره‌ای از نوجوانی شهید ابراهیم هادی دارد. ‍«محراب عشق» برگرفته از زندگی یک نوجوان شهید و «محرم» براساس خاطره‌ای‌ درباره یک شهید گمنام است. 

جلدهای سوم تا ششم «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» در قطع وزیری کوچک و شمارگان سه هزار نسخه با تصویرگری امیر نساجی، توسط موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه «پنج داستان» که «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» هم نام گرفته، روایت خاطراتی از سجایای اخلاقی، اجتماعی و دینی دوران کودکی و نوجوانی شهدای دفاع مقدس را در قالب داستان‌های کوتاه به قلم محسن بغلانی در بر دارد که تاکنون دو جلد از آن منتشر شده است. جلد‌های سوم و چهارم مجموعه «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» به زودی و جلد پنجم آن تا هفته دفاع مقدس منتشر می‌شوند.‌اکنون جلد دوم این مجموعه با عنوان «عارف نوجوان» به بازار کتاب آمده است. محسن بغلانی، نویسنده این آثار گفت: در قالب داستان‌هایی از زندگی شهیدان به نوجوانان یاد داده‌ایم با درک درست از اوضاع می‌توانیم زندگی را برای همدیگر آسان‌‌تر کنیم._


ادامه مطلب...

 

متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت امریکا است. امام خامنه ای (مدظله العالی)

بار دیگر اهانت به ساحت مقدس پیامبرعظیم الشأن اسلام و اعتقادات بیش از یک ونیم میلیارد مسلمان فارغ از مذاهب و فرق گوناگون ، احساسات دینی آنان را برانگیخت. این روش برخورد با اعتقادات مسلمانان اززمانی آغاز شد که سلمان رشدی مرتد با حمایت های گرگ پیر استعمار و مساعدت انتشارات پنگوئن کتاب آیات شیطانی را به نگارش درآورد. در آن دوره رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از این تهدید بزرگ بر علیه اسلام فرصتی بی نظیر ساخته و خارج از قواعد دیپلماسی با صدور فتوای ارتداد واعدام مؤلف و ناشر آن نه تنها فرصت تحقیر مسلمین را از شیاطین گرفتند بلکه با تحقیر آنان سران کفر را تا کنون به چالش کشاندند.

ادامه مطلب...

خداکند که جوانان زحق جدا نشوند

به صحبت بد وبدخواه مبتلا نشوند

سر عقیده خود پای فشارند چون کوه

به سان کاه زهر باد جابه جا نشوند


حضرت علی اکبر(ع) فرزند اباعبدالله الحسین(ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان سال43 قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. پدر گرامیشان امام حسین بن علی بن ابی طالب (ع) و مادر محترمه اش لیلی بنت ابی مرّه بن عروه بن مسعود ثقفی است.

درسنّ شریف حضرت علی اکبر به هنگام شهادت، اختلاف است. برخی می گویند هجده ساله، برخی می گویند نوزده ساله و عده ای هم می گویند بیست وهشت ساله بود. اما بر اساس منابع تاریخ و حدیثی حضرت علی اکبر از امام زین العابدین(ع)بزرگتر بودند.
 
در تاریخ نقل است روزی علی اکبر(ع) به نزد والی مدینه رفته و از طرف پدر بزرگوارشان پیغامی را خطاب به او می برد، در آخر والی مدینه از علی اکبر سؤال کرد نام تو چیست؟ فرمود: علی سؤال نمود نام برادرت؟ فرمود: علی. آن شخص عصبانی شد، و چند بار گفت: علی، علی، علی، « ما یُریدُ اَبُوک؟ » پدرت چه می خواهد، نام همه فرزندانش را علی می گذارد. این پیغام را علی اکبر(ع) نزد اباعبدالله الحسین (ع) برد، ایشان فرمود : والله اگر پروردگار دهها فرزند پسر به من عنایت کند نام همه آنها را «علی» می گذارم و اگر دهها فرزند دختر به من عطا نماید نام همه آنها را نیز «فاطمه» می گذارم.
 

  ادامه مطلب...

 

قبض روح در دیدگاه آیت الله حق شناس
* ملاقات با ملک‌الموت
 
ملک‌الموت، اول‌ملک پروردگار است، ابتدا که بر محتضر وارد می‌شود، آنهایی که مؤمنند، باید یک چشم‌روشنی برای او آماده کرده باشند: «واعدّ القری لیومه النّازل به»، خوب شما چه آماده کرده‌اید؟ در قبر خطاب می‌آید: «عبدی ماذا صنعت فی امانتی؟»، می‌توانیم جواب دهیم؟ من ریاست کردم، من دنبال مقام بودم، من مشغول داد و ستد بودم، من مشغول فلان بودم، وامصیبتا! لا نجاة، اینها جواب نیست و نجاتی در کار نیست، قال رسو‌ل‌الله صلی‌الله علیه وآله: «أیما عبدٍ اطاعتی لم اکله الی غیری و أیما عبدٍ عصانی و کلته إلی نفسه ثمّ لم أبال فی أی وادٍ هلک».
ادامه مطلب...

شعبان و شد و پیک عشق از راه آمد

عطر نفس بقیة الله آمد

با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین

یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

حلول ماه شعبان و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه مبارک


"بسم‌الله الرحمن‌الرحیم"

« دعا، وسیله‌ى مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ى انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بى‌رابطه‌ى روحى با خدا و بدون عرض نیاز به غنى بالذات، در عرصه‌ى زندگى سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ " قل ما یعبؤا بکم ربىّ لولا دعاؤکم"»

 

ادامه مطلب...

بیست وپنجم رجب سال 183 هجری، شیعیان بار دیگر در غم از دست دادن یکی دیگر از امامان خود به عزا نشستند. شیعیان آن سال ها امام خویش را کمتر ملاقات می کردند چرا که امام هفتم(ع) سال های زیادی را در زندان خلفای جور سپری کرده بود
جمعیت پشت در خانه ام احمد ایستاده بودند. همهمه ای بود. بحثی میان شان بود. رگ های بیرون زده گردن شان حساسیت شان به موضوع را بیشتر نشان می داد. سیدمیراحمد که در خانه را گشود، جمعیت به دنبال مطالبه خود صدای شان دو چندان شد. سید آنها را آرام کرد. برای سید احترام خاصی قائل بودند. هر چه بود فرزند امام زمان شان بود و حالا آنها می خواستند تا او امام شان باشد. حرف های شان دل سیداحمد را به درد آورد. دلش از غم چنگ می خورد وقتی می دید که کسی برادرش «سیدعلی» را به درستی نمی شناسند. با این حال مردم را به آرامش دعوت کرد.

  ادامه مطلب...

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امتحان الهی برای کسانی که با سرنوشت جامعه سروکار دارند، سنگین‌تر و دشوار‌تر است گفت: بنده بیش از 60 سال تجربه سیاسی و اجتماعی داشته و از نزدیک شاهد تحولات زیادی بوده‌ام، اما با وجود این تجربه، در فتنه 88 هرگز احتمال هم نمی‌دادم که چنین افرادی که سال‏ها در خدمت انقلاب اسلامی بوده‌اند وحتی از امام (ره) حکم‌هایی دریافت کرده بودند، در آخر پیری دست به توطئه برای براندازی نظام بزنند.

آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با تعدادی از کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات با بیان اینکه درستی کارهای اختیاری انسان مرهون شناخت صحیح اوست، ادامه داد: شناخت‌ها انواع مختلفی دارند که هر انسانی با توجه به تصمیم‌گیری‌های خود در ابعاد فردی و اجتماعی، سعادت یا شقاوت خود را رقم می‌زند و حتی این شناخت‌ها منجر به پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی توسط فرد می‌شود. 

ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >