رحیم پورازغدی زنان و کودکان غربی را بزرگترین قربانیان هرج ومرج جنسی دانست.
حسن رحیم پورازغدی که در تالار عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی می کرد، با اشاره به بنیان های حقوق بشر گفت: معیار حقوق بشر خوشامد انسان ها نیست و از هیچ فلسفه غیرالهی و غیرتوحیدی، کرامت انسانی اثبات نمی شود.
وی با بیان اینکه برای تشخیص همه لوازم و مصادیق حقوق بشری عقل لازم است ولی کافی نیست، اظهار داشت: با هر مبنایی نمی شود برای حقوق بشر فلسفه اثبات کرد و معیار داوری و ارزش گذاری راجع به نظام های حقوقی خوشامد انسان ها نیست.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث سنگسار و ادعای نقض حقوق بشر در ایران از سوی کشورهای غربی، گفت: در کتاب مقدس تورات حکم سنگسار آمده در تورات فرمان داده شده که اگر مردی به زنی تجاوز کرد و آن زن از خود دفاع نکرد هر دوی آن ها باید از شهر بیرون برده شوند و سنگسار شده تا کشته شوند.
ازغدی با بیان اینکه در تورات مصادیق دیگری نیز برای سنگسار و زنده زنده سوزاندن مرتکبین به گناهان جنسی آمده است، اظهار داشت: در اسلام اثبات «زنا» خیلی سخت است و شدنی نیست و باید چهار شاهد عادل با جزئیات آن اتفاق را در ملأ عام باید ببینند.
وی اضافه کرد: تنها دادگاهی که در اسلام، شاهد آن محاکمه می شود، دادگاه تهمت جنسی است و در صورتی که چهار شاهد همزمان و در یک دادگاه به یک نحو شهادت ندهند 80 ضربه شلاق می خورند.
وی ادامه داد: در جامعه غربی 75 درصد از کودکان پدران خود را نمی شناسند و نزد مادر خود بزرگ می شوند، برای اینکه اصل بر روابط جنسی است.
ازغدی با بیان اینکه بزرگترین قربانی هرج و مرج جنسی زنان هستند، گفت: معمولا مظلوم اصلی روابط جنسی نامشروع، زن و کودکی است که به دنیا می آید.
وی با بیان ا ینکه لذایذ معیار حقوق بشر نیست، اظهار داشت: وحشیانه ترین نوع برخورد با حقوق بشر این است که معیار تایید یا نفی حقوق بشر را بر مبنای لذت بگذاریم.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قبول همجنس بازی و نقض حقوق بشر دانستن برخورد با آن بر معیار لذت و سود شخصی است، گفت: معیار اینکه چه چیزی حقوق بشر است رای اکثریت، نظر اشخاص حاکم یا تحمیل یک نژاد بر بشریت معیار حقوق بشر نیست و با هیچ منطقی نمی توان برای حقوق بشر بنیاد فلسفی اثبات کرد مگر اینکه انسان را درست شناخت و بر مبنای حقوق استحقاق، ریشه فلسفی پیدا کرد.
وی افزود: اینکه چه موقع و چه کسی مستحق چه مجازاتی است زمانی است که رابطه حق و ذی حق اثبات شود.
ازغدی اضافه کرد: تمام نظام های حقوق بشر نظیر پوزیتیویسم حقوقی، مبتنی بر تعریفی از بشر هستند و معیار برای استحقاق براساس تعریف از بشر است.
وی با بیان اینکه در پوزیتیویسم تعریف الهی از حقوق بشر معنی ندارد، تصریح کرد: در این فلسفه اعتقاد بر این است که فرد بر خود مالکیت دارد و حق خودکشی دارد، ولی در تفکر توحیدی همان طوری که نمی توان کسی را کشت خودکشی نیز نمی توان کرد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مبنای حقوق بشر فقط رضایت نیست بلکه کرامت انسانی مطرح است، تصریح کرد: هدف یک نظام حقوقی، حفظ کرامت و رساندن انسان به عدالت است.
ازغدی با بیان اینکه انسان مستحق 2 نوع حق بالفعل و بالقوه است، گفت: هر کسی که به دنیا می آید حق زندگی دارد و در جهان بینی اسلامی در باب انسان و زندگی رابطه واقعی و نمایی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه رابطه بیان شده در قرآن توسط خداوند، رابطه ای حقیقی است، بیان داشت: در ارتباط تکوینی برای حقوق حدودی وجود دارد و اگر به عالم نگاه درستی شود بین اشیا و گیاهان ارتباطی خاص وجود دارد.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر روابط بین اشیا و موجودات درک شود می توان مبنای حقوق بشر را فهمید و اگر تناسبی بین آدم، حیوان و جهان نباشد هیچ حقوقی قابل اثبات نیست.
ازغدی با اشاره به حقوق حیوانات در اسلام نیز، گفت: در فتواهای متعدد فقها درباره حقوق حیوانات آمده است که برای نمونه ا گر صاحب حیوانی از تغذیه درست حیوان خودداری کند نظام اسلامی می تواند وارد شود و در صورت عدم قبول صاحب حیوان، حکومت اسلامی می تواند وی را مجبور به رعایت حقوق حیوان بکند.
وی درباره دیدگاه قرآن در قتل عمد نیز اظهار داشت: در قرآن برای قصاص قتل عمد توصیه نشده و فرموده که اگر ببخشید بهتر است ولی راه قصاص را باز گذاشته است.