سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طالب زاده دبیر دومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان این که حرف اصلی این جشنواره نقد است، گفت: باید محفلی باشد که جوان ها بیایند و در آن با شجاعت درباره موضوعات مختلف مثل اختلاس، بانکداری ربوی و ... فیلم بسازند و باید امکان ریسک کردن را برای آنها ایجاد کرد.


نادر طالب زاده در نشست خود با خبرنگاران گفت: جای چنین جشنواره ای در عرصه سینمای ایران برای ارائه کار جدی و منتقدانه خالی است.
وی با اشاره به تحولات داخلی و خارجی افزود: در یک طرف شاهد باروری اهداف انقلاب اسلامی پس از سه دهه و ایجاد انقلاب ها در جهان عرب و حتی در قلب آمریکا هستیم که اینها نیازمند بررسی رسانه ای دارد و از طرف دیگر در عرصه داخلی چالش هایی داریم که نیازمند باز کردن عرصه نقد قبل از ورود دشمن به این چالش ها هستیم.
طالب زاده با اشاره به تفاوت های جشنواره عمار با دیگر جشنواره ها، تصریح کرد: در سال های اخیر جوانان مستندساز و فیلم ساز مؤمن، انقلابی، معتقد، هنرمند و دارای دغدغه ظهور پیدا کرده اند که کارهای آنها نیازمند دیده شدن است و این محفل می تواند این امر را ایجاد کند لذا حضور در این محفل برای من یک افتخار است.
در این نشست همچنین وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: دوره نخست جشنواره مردمی فیلم عمار در دی ماه سال 89 با حضور ده ها اثر که عمدتاً به حاشیه انتخابات 88 و فتنه آن سال می پرداخت برگزار شد.
وی افزود: سال پیش گفتیم که جشنواره مردمی فیلم عمار مسیرش را با گسترش موضوعات ادامه می دهد و در سالی که گذشت با هماهنگی هایی که شده شورای سیاستگذاری این جشنواره با حضور سینماگران انقلابی از جمله ناصر هاشم زاده فیلمنامه نویس انقلابی و حسین نیرومند مدیر سابق سینمایی حوزه هنری شکل گرفته است.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همچنین درباره موضوعات جشنواره گفت: تاریخ انقلاب اسلامی، نقد درون گفتمانی، بیداری اسلامی، فتنه سال 88 و جنگ نرم موضوعات اصلی این جشنواره است.
قطعی شدن اکران نوروزی یک فیلم ایرانی قبل از کلید خوردن
گفته می شود اکران نوروزی یکی از فیلم های سینمایی در یک گروه سینمایی تهران، پیش از آن که فیلم جلوی دوربین برود، قطعی شده است.
به گزارش فارس، در حالی که وضع نمایش بسیاری از فیلم های سینمایی طی سال های اخیر نامشخص بوده و هنوز هم رقم فیلم های پشت خط مانده سینمایی قابل توجه است، گفته می شود یکی از فیلم های جدید سینمایی که قرار است ظرف روزهای آینده جلوی دوربین برود، قرارداد قطعی اکران نوروزی خود را در یکی از گروه های سینمایی تهران منعقد کرده است.
همچنین شنیده می شود یکی دیگر از فیلم های قطعی اکران نوروز در گروه سینمایی آفریقا، فیلمی است که ظرف روزهای گذشته فیلمبرداری اش به پایان رسیده است.