سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش آرت نا،جمال شورجه کارگردان سینما تاکید کرد: روز گذشته وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور انحلال خانه سینما را صادر کردند که این مسئله کاملا قانونی است؛ چرا که هر موسسه  و یا سازمانی که دچار یک سری تخلفات می شود از سوی وزارت ارشاد می تواند منحل شود. اگر چه پیش از این بارها به خانه سینما از سوی وزارت ارشاد تذکرات لازم داده شده بود. در هر صورت بنده معتقدم همه باید تن به قانون بدهیم.

   


وی درباره نشست هیات مدیره خانه سینما که روز گذشته برگزارشده بود، عنوان کرد: در نشست خبری روز گذشته محمد مهدی عسگرپور مدیر و فرهاد توحیدی عضو هیات مدیره خانه سینما حرف های مثبتی  زده شد و بارها گفته شد که این دوستان نیز در صورت انحلال خانه سینما تن به تمکین خواهند داد. در واقع آقایان عسگرپور و توحیدی چندبار تکرار کردند که همپای قانون پیش خواهند رفت. اما وزارت ارشاد همانطور که مجوز تاسیس موسسه و یا سازمانی را صادر می کند حق دارد آن مجوز را نیز لغو کند. توضیحات جناب محترم وزیر در شب گذشته بر مبنای همین مسئله بود. چرا که در اساسنامه خانه سینما طی سال های اخیر دست برده شده بود که این مسئله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملا غیرقانونی است. با این حال مدیر و هیئت مدیره خانه سینما باید پاسخگو آن اشتباهات باشند. 
وی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان به ثبت شرکت ها تاکید مطلق دارند. نظارت و فعالیت  موسسات و سازمان ها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. به خانه سینما مجوز موسسه و سازمان داده شده بود اما تکالیف را به درستی انجام نمی دادند و به همین دلیل وزیر محترم ارشاد هم دستور انحلال این موسسه را صادر کرد.
کارگردان فیلم سینمایی «33 روز» در ادامه با اشاره به نزدیک شدن جشنواره فیلم فجر و اتفاقات اخیر بیان کرد: خوشبختانه دوستان خانه سینما پیش از این گفته اند که این مشکلات ربطی به سی امین جشنواره فیلم فجر نخواهد داشت و شرکت نکردن سینماگران در جشنواره فیلم فجر هم به ضرر صنف خواهد بود و هم به ضرر جامعه سینمای ایران؛ به نظر می رسد بحث تحریم جشنواره سنخیتی با این مشکلات ندارد. هیات مدیره خانه سینماو  هم شورای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند گام جلو هستند چرا که هر کدام  نگاه به تعامل و گفتگو دارند و این می تواند برای سینمای ایران نوید بخش باشد که دولت و صنوف همپای هم قدم بر می دارند. 
شورجه گفت: طبق گفته های هیات مدیره و مدیر کل خانه سینما، آن ها نیز شکایتی به دیوان عدالت اداری کشور انجام داده اند و منتظر روز دادگاه هستند تا ببینند تخلفات خانه سینما در طول این سال ها تا چه حدی بوده است.
وی در پایان عنوان کرد:امیدوارم طی روزهای آینده خانه سینما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه قانونی را سپری کنند تا این مشکلات برطرف شود.