سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محسن بغلانی، نویسنده کتاب‌های مجموعه «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا) با معرفی جلدهای سوم تا ششم این مجموعه که به تازگی منتشر شده‌اند، نام آن‌ها را به ترتیب «بابای مدرسه»، «پوریای ولی»، «محراب عشق» و «محرم» عنوان کرد. 

وی ویژگی‌های این چهار جلد را در تصویرگری کتاب‌ها و آوردن عکس شهید هر داستان و شخصیت شهیدانی که خاطرات‌شان آمده است دانست و افزود: در جلد 6 مجموعه «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» خاطراتی از کودکی و نوجوانی شهیده محبوبه دانش‌آشتیانی که در مبارزات انقلاب به شهادت رسیده و شهیده مریم فرهانیان، امدادگر جبهه‌های دفاع مقدس آمده است. جلد چهار نیز خاطره‌ای از شهیده مهری رزاق طلب، آموزگار شهید انقلاب اسلامی دارد. 

بغلانی، شهدای نام آشنایی که خاطرات‌شان در این مجلدات آمده،‌ شهیدان عباس بابایی، منصور ستاری، موسی کلاهدوز و ابراهیم هادی عنوان کرد و افزود: «بابای مدرسه» برگرفته از کودکی شهید بابایی است و «پوریای ولی» خاطره‌ای از نوجوانی شهید ابراهیم هادی دارد. ‍«محراب عشق» برگرفته از زندگی یک نوجوان شهید و «محرم» براساس خاطره‌ای‌ درباره یک شهید گمنام است. 

جلدهای سوم تا ششم «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» در قطع وزیری کوچک و شمارگان سه هزار نسخه با تصویرگری امیر نساجی، توسط موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شده‌اند.