سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت سیّدالشهدا ـ علیه السّلام ـ با اختیار خود آن همه مصایب و شهادت و اسارت اهل و عیال خود را تحمّل نمود؛ زیرا پیوسته و حتّى در روز عاشورا بر آن حضرت عرضه مى شد که یا نصر و پیروزى را انتخاب کنند، و یا لقاءاللّه  و معاهده و پیمانى را که با خدا بسته است، ولى ایشان با اختیار خود آن مقامات عالیه را انتخاب کردند.

           

ادامه مطلب...

 

1. اگر کسى را توفیق شامل حال شود در این شب در کربلا باشد و زیارت امام حسین علیه السلام کند و بیتوته نزد آن جناب نماید تا صبح خدا او را محشور فرماید آلوده به خون امام حسین علیه السلام در جمله شهدا با آن حضرت.

 

ادامه مطلب...

به گزارش برنا نیوز، شهر زیرزمینی(اویی) در زیر بافت شهر نوش آباد در 8 کیلومتری شمال کاشان در استان اصفهان قرار دارد.این شهر در 3 طبقه در زیر زمین با عمق بین 4 تا 18 متر بصورت دست کن ایجاد شده و فضاهای متعددی از جمله اطاق، راهرو و چاههاو کانالهای زیادی برای در امان ماندن از دست اشرار دارد.

تصاویر جالب از یک شهر اسرار آمیز

ادامه مطلب...

ه گزارش خبرنگار سرویس قاب نقره برنا نیوز، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسات درسهایی از قرآن که این هفته در تلویزیون درباره “نشانه‌های اخلاص” سخن گفته است.

دختر زیبا

ادامه مطلب...

 

فردانیوز در گزارشی نوشت: مجری یکی از شبکه های لس آنجلسی در پی کسب درآمد بیشتر، به دلالی و فروش دختران ایرانی در دبی روی آورد و با سود آن اقدام به تاسیس شبکه های مخرب نمود.

علی رغم ظاهر جذاب و فریبنده شبکه های لس آنجلسی و ژست فرهنگی و ایران دوستی، آگاهی از پشت پرده این شبکه ها برای بسیاری از افراد جذاب و حیرت آور خواهد بود.یکی از این شبکه ها شبکه امید ایران با مدیریت نادر رفیعی است که در تماسی یکی از بینندگان قدیمی این شبکه ابعاد هولناک و زوایای پنهان مدیران این شبکه را برملا کرد.

ادامه مطلب...

گروهی از مسلمانان ترکیه قصد دارند فیس‌بوک اسلامی راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایسنا، هدف از راه‌اندازی این شبکه اجتماعی مشابه فیس‌بوک ارائه ارزش‌های سالم به جوانان مسلمان اعلام شده است.

این شبکه اجتماعی با آدرس اینترنتی salamworld.com سال آینده آغاز به کار خواهد کرد و به گفته احمد عظیم اف ـ معاون اجرایی آن ـ قصد دارد محیط مناسبی برای جوانان مسلمان ایجاد کرده و با ارائه ارزش‌های سالم آن‌ها را متحد کند.به گفته وی، مقر اصلی این شبکه اجتماعی در استانبول خواهد بود و دفاتر فرعی آن در مسکو و قاهره قرار داشته و نمایندگی‌های آن در 30 کشور جهان مستقر خواهند بود و امید می‌رود در عرض سه سال 50 میلیون کاربر جذب این شبکه اجتماعی شوند.

عظیم اف در یک کنفرانس خبری درباره این شبکه اجتماعی افزود: در این شبکه اجتماعی محتواهایی که اسلام آن‌ها را منع کرده است، وجود نخواهد داشت و برای رسیدن به این هدف تیم بزرگی به ما کمک می‌کنند.وی تصریح کرد: ما هم‌چنین برروی کاربران خود نیز حساب کرده و از آن‌ها می‌خواهیم تا هرگونه محتویات نامناسب را فیلتر کنند.


محرم زمان آغاز سال جدید قمری است و در مکتب تشیع یادآور واقعه عظیم و با شکوه کربلا است که بواسطه آن حماسه‌ رشادت و بزرگمردی امام حسین(ع) در همیشه تاریخ جاودان شد.
اعمال شب اول ماه محرم
1ـ نماز: این شب چند نماز دارد که یکی از آنها چنین است: دو رکعت، که در هر رکعت بعد از حمد یازده مرتبه سوره‌ توحید خوانده شود.
در فضیلت این نماز چنین آمده است: «خواندن این نماز و روزه داشتن روزش موجب امنیت است و کسی که این عمل را انجام دهد، گویا تمام سال بر کار نیک مداومت داشته است.»
2ـ احیای این شب.
3ـ نیایش و دعا.
روز اول محرم

اول محرم هر سال اولین روز سال قمری است. از امام محمدباقر(ع) روایت شده است: «آن کس که این روز را روزه بدارد، خداوند دعایش را اجابت می‌کند، همانگونه که دعای زکریا را اجابت کرد.»
در اعمال این ماه آمده است: "زیارت عاشورا" را در محرم ترک نکنند و در جلسات روضه و عزاداری شرکت کنند .
دو رکعت نماز خوانده شود و پس از آن سه بار این دعا:‌ «اللّهم انت الاله القدیم و هذه سنةٌ جدیدةٌ فاسئلک فیها العصمة من الشیطان و القوَّة علی هذه النّفس الامّارة بالسُّوء»؛ بارالها! تو خدای قدیم و جاودانی و این سال، سال نو است، از تو می‌خواهم که مرا در این سال از شیطان حفظ کنی و بر نفس اماره (راهنمایی کننده) به بدی پیروز سازی.


(1)

علی‌ابن‌ابیطالب علیه‌السّلام به میثم گفت: 
بعد از من دستگیر خواهی شد و بر سر دار خواهی رفت. پس از سه روز از بینی‌ات خون جاری می‌شود که محاسنت را سرخ خواهد کرد! تو در کنار خانه عمرو بن حریث، از آن ده نفری خواهی بود که به دار آویخته می‌شوند. چوبه دار تو از همه آن‌ها کوتاه‌تر است. سپس حضرت آن نخله‌ را به وی نشان داد و فرمود: تو را بر آن به دار آویخته خواهی شد. 
وقتی به عمروبن حریث به فرماندهی نظامی کوفه منصوب شد، میثم به وی می‌گفت: من به زودی همسایه تو خواهم شد؛ حق همسایگی را برای من به جای آورد. 
عمرو به او می‌گفت: می‌خواهی خانه ابن مسعود را بخری یا خانه ابن حکیم را؟!  
 

                                       

ادامه مطلب...

همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران با وفایش، روز دهم آذرماه پیکرهای طیبه 16 شهید گلگون کفن، در 11 نقطه از استان های تهران، آذربایجان غربی، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، کرمان و یزد تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

  

ادامه مطلب...

زیارت عاشورا، پاداش بزرگ : صالح پسر عُقْبه، از یاران امام پنجم علیه‏السلام به نقل از پدرش می‏گوید: امام باقر علیه‏السلام فرمود: «کسی که در روز عاشورا، از نزدیک امام حسین علیه‏السلام را با چشم گریان زیارت کند، خداوند پاداش بزرگی به او می‏دهد». عُقبه به حضرت عرض کرد: «جانم به قربانت! اگر کسی امکان حضور در کربلا و حرم مطهّر آن حضرت را در روز عاشورا نداشته باشد و بخواهد از راه دور او را زیارت کند، تکلیف او چیست؟» حضرت فرمود: «پیش از ظهر در جای بلندی بایست و پس از اشاره به سوی مرقد آن حضرت بر او سلام کن و بر ستمگران و قاتلان او لعن و نفرین کن. سپس دو رکعت نماز زیارت بخوان و هر چه می‏توانی بر مصیبت امام گریه کن. خاندانت را نیز بر این عمل ترغیب کن». آن‏گاه در پایان افزودند: «من ضمانت می‏کنم هر کسی این کار را انجام دهد، خداوند پاداش یاد شده را به او بدهد». 

ادامه مطلب...

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >