سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آن کس که مى‏خواهد ریاست جامعه‏اى را بپذیرد، حتما باید بکوشد قبل از ریاست جامعه، در درون خود ریاست بر همه قوا را فراهم کند در بخشهاى ادراکى بر وهم و خیال، و در بخشهاى تحریکى بر شهوت و غضب فرمانروا باشد.
امیرالمؤمنین ( علیه السلام) فرمود:
«اگر من بخواهم، عسل مصفا و گندمهاى خالص و حلال از دسترنج خود فراهم کنم، مى‏توانم، ولى نمى‏خواهم» .
آنگاه فرمود:
«این راهى نیست که شما بتوانید آن را طى کنید» (15)
ما هم آن را از خود و دیگران توقع نداریم ولى باید بکوشیم تا نخست خودمان آن راه را طى کنیم و دست ما به حرام، دراز نشود.

ادامه مطلب...

انسان بدون لذت و درد نیست، از برخى امور، لذت مى‏برد و از بعضى رنجور مى‏شود و در تنظیم این امور، اخلاق سهم مؤثرى دارد. در سایه مسائل اخلاقى، لذت و درد صحیح از نا صحیح، تشخیص داده مى‏شود تا انسان به سراغ لذت صحیح برود و از ناصحیح آن برحذر باشد، و اگر براى رسیدن به لذت صحیح، دردى لازم باشد دردمندانه آن را تحمل کند که این درد، رواست و موجب نشاط و رفاه است و اگر گفتند رنج، زمینه گنج است، این گفته در مسائل اخلاقى، معناى روشنترى دارد؛ یعنى رنج بدن، گنج جان خواهد بود.

ادامه مطلب...

 مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: بر اثر حادثه تروریستی در سامرا، فرمانده سپاه رودبار و 3 نفر دیگر از شهروندان گیلانی به شهادت رسیدند.
نادر نصیری با اشاره به شهادت 3 نفر از شهروندان گیلانی اظهار داشت: این حادثه تروریستی عصر روز گذشته به وقوع پیوست و 3 نفر از گیلانی‌ها به شهادت رسیدند و 7 نفر مجروح شدند.
وی افزود: هدایت درویشوند فرمانده سپاه ناحیه رودبار، سید محمد علی فلاح عباسی جوان 13 ساله اهل رشت و فرزند سرهنگ پاسدار سید یوسفت فلاح عباسی و زهرا دقیقی همسر جانباز 70 درصد محمد حسن حسن‌زاده اهل فومن در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

این مسئول با ذکر اسامی مجروحان حادثه تروریستی سامرا، اذعان داشت: از کاروان اعزامی گیلان، اسامه حبیب‌زاده‌فرد و نازنین بنی‌جعفری اهل آستارا، محمدحسن حسن‌زاده، هاجر طالقانی و علیرضا رضایی‌بخش اهل رشت، مجید مرهمی اهل فومن و حجت‌الاسلام حسن آقازاده روحانی کاروان و اهل قم از مجروحان این حادثه تروریستی هستند که در حال حاضر در بیمارستان بغداد بستری‌اند.

وی درباره زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر شهیدان این حادثه خونین، ابراز داشت: در حال حاضر زمان آن مشخص نیست ولی مجروحان فردا به تهران اعزام می‌شوند.

هدایت درویشوند برادر شهبد پرویز درویشوند از مهر ماه سال 88 به عنوان فرمانده سپاه ناحیه رودبار منصوب شده بود.


شبهه برترى مریم علیها السلام از زکریا علیه السلام
وسر این که مریم‏سلام الله علیها صدیقه است آن نیست که اخبار عادى را تصدیق کرد وآنچه که دیگران باور دارند، او نیز تصدیق نمود. بلکه، او حقیقتى را تصدیق کرد که دیگران باور نداشتند وحقیقتى را صحه گذاشت که دیگران آن را مستبعد مى‏شمردند و روى همین استبعاد، زبان به تهمت وى گشودند در حالى که مریم علیها السلام براى قبول این امر غیر عادى، آیت وعلامت نطلبید.

ادامه مطلب...

اگر انسان وارسته شد مى‏تواند الگوى دیگر انسانها قرار گیرد. اگر مرد باشد الگوى مردم است نه مردان، واگر زن باشد باز الگوى مردم است نه زنان. این مطلب را قرآن کریم به صورت صریح روشن کرده وچهار زن را به عنوان زن نمونه (دو نمونه خوب ودو نمونه بد) ذکر مى‏کند.
ادامه مطلب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان، روز سیزدهم آبان را یکی از عبرت‌های قابل تأمل انقلاب اسلامی و نشان دهنده معجزه توکل به قدرت الهی و ایستادگی همراه با بصیرت در راه رسیدن به هدف، دانستند و تأکید کردند: به برکت توکل، ایستادگی، و بصیرت، ملت ایران در 32 سال گذشته، از همه چالش ها پیروزمندانه بیرون آمده و پیشرفت کرده است و در آینده نیز قطعاً ملت ایران در چالش های پیش روی خود پیروز و سربلند خواهد بود.

ادامه مطلب...

این روزها خبر دعوت از «آنجلینا جولی» و مسائل حاشیه ای آن نقل برخی از محافل و رسانه هاست یکی تکذیب می کند و دیگری تأیید. یکی دم از ضرورت ارتقا و اعتلای سینمای ملی با دعوت از این هنرپیشه معلوم الحال می زند! و دیگری جامعه هنری ما را پر از آنجلیناجولی و نسخه های بالاتر از آن می داند که قابل صادر کردن به کشورهای دیگر هم هستند و شاهد مثال هم می آورد.

ادامه مطلب...

«بدو! تقی بدو!» بدون این که فکر کنم می‌دوم. «بدو» در سفرهای رهبری معنی مشخصی دارد. یعنی که رهبر سرزده به منزل شهیدی می‌روند. یعنی یکی از ضبط‌ها باطری‌اش نیست و دیگری، خودش. یعنی یکی بدود دنبال ضبط صوت، یکی بدود دنبال خرید باطری و خودم هم دنبال دفترچه و خودکار. یعنی مسوول صوت در بازار در حال تولید گزارش است و باید از وسط راه همراهمان شود . «بدو» یعنی قبل از رسیدن باطری و ضبط، با همان ضبط نیم‌باطری حرکت کنیم؛ و در نهایت، «بدو» یعنی که بازدید آقا از خانه اول تمام شده و ما باید خودمان را به خانه دوم برسانیم. خانه شهیدان رضوان‌مدنی.
خانه حسابی شلوغ است. یکی از اعضای خانواده زنگ زده به بقیه بچه‌ها که فوری خودتان را برسانید مادرتان با شما کار دارد. آن‌ها هم ظرف چند دقیقه با آژانس آمده‌اند و حالا فهمیده‌اند میزبان رهبرند. پدر، مدال ایثارش را روی کتش نصب کرده. همان مدالی که با چند سکه‌‌ی طلا از رئیس‌جمهور دریافت کرده. همان مدالی که به خاطر پیام رهبر انقلاب درباره مردم غزه، حالا تنهاست و سکه‌های همراهش هدیه شده‌اند به غزه.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17660/C/13900726_2117660.jpg

ادامه مطلب...

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی‌های اخیر هاشمی رفسنجانی درباره سلامت انتخابات گفت که این سخنان مقدمه‌ای برای دومین نامه «بدون سلام و والسلام» وی است.

ادامه مطلب...

«یه حبه قند» فیلم موفقی ا‌ست نه فقط به این دلیل ساده که کارگردانش رضا میر کریمی ا‌ست که «زیر نور ماه» و «خیلی دور ، خیلی نزدیک» را در کارنامه دارد و یکی از پدیده‌های سینمای ایران در دو دهه‌ی اخیر است،بلکه به این دلیل مستحکم، پیچیده و البته کمی سلیقه‌ای که فیلمنامه‌اش محتملا اگر بهترین فیلمنامه سه دهه‌ اخیر نباشد، یکی از سه فیلمنامه ‌برتر این سال‌هاست [حالا با هر سلیقه‌ای که بخواهید با موضوع طرف شوید!].

ادامه مطلب...
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >